Frequently asked questions
Op vragen die vaak aan ons worden gesteld hebben wij natuurlijk een passend antwoord. Je vindt ze hieronder! Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen, neem dan even contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.
Ons concept:
Hoe werkt jullie korting van €1 per workout precies?
Members van The Training Club met een Eurokorting membership krijgen per bezoek €1,- korting. Deze korting wordt bij de automatische incasso van de volgende 4 weken-periode verrekend. Dat betekent dat je de eerste 4 weken en gedurende je eventuele actieperiode nog geen korting krijgt. En mocht je ooit opzeggen (wat we niet hopen natuurlijk) dan krijg je over je bezoeken van je laatste 4 weken geen korting meer, want er volgt geen automatische incasso meer waarmee de korting kan worden verrekend.
Als je incheckt met je The Training Club tag of QR dan wordt elke workout automatisch geregistreerd en in de periode erna verrekend als korting.
Je kunt maximaal €1,- korting per dag opbouwen. Meerdere bezoeken per dag leveren dus geen extra korting op. Ook moet er minimaal 30 minuten zitten tussen het moment van inchecken en uitchecken om €1,- korting te krijgen
Mocht je graag tussentijds willen weten hoeveel eurokorting je al hebt dan kun je dit bekijken in de MySports app bij de Self-Service. Je kunt dit inzien bij jouw “Checkin History”. Dit gaat over de huidige periode van 4 weken en het aantal loopt op totdat de periode voorbij is. Deze aantallen, op de laatste dag van de periode, is dan ook de korting die je als member krijgt op jouw volgende factuur. Daarna zal hij weer vanaf 0 beginnen.
Wat is de maximale eurokorting die ik kan krijgen per 4 weken?
Members met een membership waarbij er eurokorting van toepassing is, hebben recht op €1,- korting per workout.
Je kunt maximaal €1,- korting per dag opbouwen. Meerdere bezoeken per dag leveren dus geen extra korting op.
Ook moet er minimaal 30 minuten zitten tussen het moment van inchecken en uitchecken om €1,- korting te krijgen
De maximale korting die je in een periode van 4 weken op kunt bouwen komt neer op €28,-.
Let op, jouw korting kan nooit groter zijn dan je membership fee per 4 weken.
Lid worden:
Ik wil graag een rondleiding op een van jullie clubs. Kan dat?
Natuurlijk kan dat! Maak een afspraak via de proefsessie link.
Hoe kan ik lid worden bij The Training Club?
Lid worden bij The Training Club kan door je in te schrijven tijdens een proefsessie in een van onze clubs of via ons online inschrijfformulier. Na je inschrijving kun je meteen starten met trainen!
Waarom betaal ik voor een Starter Package?
Wanneer je een membership bij The Training Club afsluit, betaal je ook een eenmalige vergoeding voor een Starter Package. Deze vergoeding dekt je registratiekosten en administratiekosten, een aantal personal training/coaching sessie in de eerste 90 dagen, trainingsschema’s in de MySports-app en exclusieve kortingen voor members bij onze partners, zoals XXL Nutrition.
Membership:
Ik wil gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Kan dat?
Ja, dat is mogelijk. Onze members kunnen binnen 14 dagen na het afsluiten van hun membership dit ook weer annuleren. Dit kan door het online opzegformulier in te vullen.
Als je maximaal één keer gebruik hebt gemaakt van onze clubfaciliteiten, is het tevens volledig kosteloos om je membership te beëindigen. Heb je twee of meer keer gebruik gemaakt van onze faciliteiten, dan brengen wij een evenredig bedrag in rekening bij de member, zoals ook vermeld in onze algemene voorwaarden.
Evenredig betekent bijvoorbeeld dat iemand die binnen twee weken drie keer is komen sporten en zijn membership beëindigt, uiteindelijk niet een membership had moeten afsluiten, maar drie keer een dagpas had kunnen kopen. Dit zijn dan ook de kosten die wij in zo’n geval in rekening brengen. Als een member in de eerste twee weken zo vaak is komen sporten dat het voordeliger is om een flex-membership voor 1 maand af te sluiten, zullen dat de kosten zijn.
Wat zijn de verschillen tussen The Training Club Regular, The Training Club Black Label?
Bij The Training Club hebben we 2 verschillende soorten clubs. Bekijk de verschillen tussen deze 3 labels hier, en kies welke het beste bij je past. Als je al member bent, kun je altijd upgraden naar Black Label via onze wijzigingformulier.
Ik ben minderjarig. Kan ik een member worden?
Ja, dat kan zeker. Vanaf 16 jaar kan iedereen zelfstandig member worden.
Je kunt je inschrijven via onze website: Inschrijven | The Training Club of direct in onze clubs.
Onder de 16 jaar is het helaas niet mogelijk om member te worden.
Waar vind ik de Algemene Voorwaarden, de Actievoorwaarden, de Club Regels of de Privacy Policy?
Op onze website staan onze Algemene Voorwaarden.
Op onze website staan onze Actievoorwaarden
Op onze website staan onze Club Regels
Op onze website staan onze Privacy Policy
Is trainen zonder membership ook mogelijk?
Zeker, er zijn diverse opties beschikbaar voor toegang tot onze clubs:
- Flex Memberships: Je kunt eenvoudig een Flex Membership aanschaffen via onze website. Dit membership beslaat een periode van 4 weken, wordt automatisch verlengd en is maandelijks opzegbaar.
- Maandkaart: Zowel via onze website als rechtstreeks in onze clubs kun je een maandkaart aanschaffen via iDEAL. Met de maandkaart krijg je gedurende 4 opeenvolgende weken toegang tot een van onze clubs. Hierbij zijn er geen opstartkosten en het membership stopt automatisch.
- Dagpas: Voor nog meer flexibiliteit, kun je een dagpas kopen in een van onze club via iDEAL. Met deze dagpas krijg je onbeperkte toegang tot onze faciliteiten gedurende je verblijf. De prijzen van onze dagpassen zijn als volgt:
The Training Clubs | Prijs Dagpas |
Hardenberg | € 15,00 |
Dedemvaart & Genemuiden | € 10,00 |
Op onze website kun je zien welke club onder welke categorie valt.
Ik heb nog een membership bij een andere gym kunnen jullie deze overnemen?
Je kan direct member worden bij The Training Club ook al heb je nog een lopend membership bij een andere sportschool. De periode dat je oude contract nog doorloopt, sport je gratis bij ons (met een max. van 6 maanden)! Je kan je hiervoor aanmelden via https://thetrainingclub.nl/membership-take-over/.
Wat is de looptijd van een The Training Club membership?
We bieden memberships aan van 12 of 24 maanden. Bekijk de mogelijkheden hier.
De minimale duur van ons (Flex) membership bedraagt 4 weken.
Kan ik mijn membership tijdelijk onderbreken vanwege ziekte of letsel?
Ja, dat is mogelijk!
Als je vanwege ziekte of letsel langer dan één maand geen gebruik kunt maken van onze faciliteiten, kun je je membership tijdelijk pauzeren (bevriezen) voor minimaal 1 maand tot een maximale periode van 6 maanden. Wij vragen je wel om een documenten met ons te delen, waaruit blijkt dat je inderdaad niet in staat bent om te sporten. De bevriezingsperiode gaat pas in nadat wij het gevraagde bewijs hebben ontvangen en door ons is beoordeeld en goedgekeurd.
De periode dat het membership bevroren is, wordt toegevoegd aan de oorspronkelijk overeengekomen termijn.
Als je je membership wilt bevriezen, neem dan contact op met onze Customer Care afdeling via ons contactformulier.
Let op: We kunnen je verzoek sneller verwerken als je direct bewijs meestuurt waaruit blijkt dat je inderdaad niet kunt sporten.
Hoe zeg ik mijn membership op?
Je kunt je membership opzeggen door in de MySports app, bij Self-Service / Contractgegevens je huidige contract opzeggen.
Kan ik mijn The Training Club membership wijzigen?
Wil je overstappen naar een andere The Training Club-club, toegang krijgen tot meer locaties of upgraden naar The Training Club Black Label? Goed nieuws—het is allemaal mogelijk!
Je kunt je membership op elk moment upgraden, maar houd er rekening mee dat dit betekent dat je een nieuw membership met een minimale looptijd van 1 jaar aangaat. Na de upgrade wordt elke vier weken de fee van je nieuwe membership in rekening gebracht.
Als je momenteel profiteert van een lopende promotie, wordt deze promotie—met de oorspronkelijke einddatum—overgezet naar je nieuwe membership.
Downgraden naar een goedkoper membership is echter alleen mogelijk wanneer de looptijd van je huidige membership is afgelopen.
Je kunt de wijziging van je membership eenvoudig beheren via onze MySports app.
Kan ik met mijn membership bij elke club sporten?
We hebben verschillende soorten memberships, deze kunnen verschillen per club. Bekijk alle varianten per club op onze membership pagina.
De club waar je je membership afsluit word je ‘home-club’, je kunt alleen bij deze club trainen.
Neem je een Black Label membership dan kun je bij deze Black Label club sporten EN bij alle overige niet Black Label clubs
Wil je je membership upgraden, zodat je toegang hebt tot meerdere clubs? Bijvoorbeeld tot alle clubs exclusief Black-label of alle clubs inclusief Black-label? Dit regel je makkelijk zelf via de MySports app.
Betaling:
Waar kan ik zien of er nog een bedrag open staat?
Je kunt online checken in de MySports app of je een betalingsachterstand hebt. Via Account kun je checken wat voor bedrag er open staat op jouw account en veilig en snel betalen via iDeal of creditcard.
De betaling wordt direct verwerkt zodat je direct weer kunt gaan sporten in de gym.
Hoe kan ik mijn bankrekening wijzigen?
Dit kan in de MySports app bij Betaalmethode.
Wat betaal ik bij de start van mijn membership?
Tijdens de eerste termijn incasseren wij de volgende bedragen:
- De eenmalige kosten van het Starter Package (indien van toepassing op je membership).
- De eerste membership fee, tenzij je een of meerdere gratis maanden in je membership hebt. In dat geval beginnen we altijd met de gratis maanden en wordt er gedurende deze periode niets in rekening gebracht. Vervolgens worden de termijnen automatisch elke 4 weken geïncasseerd.
NB: Heb je een membership met Eurokorting? Tijdens de periode van de gratis maanden wordt er ook geen bezoekerskorting van €1,- per training verrekend. Deze korting wordt pas opgebouwd zodra de promotieperiode van de gratis maanden voorbij is.
Mijn automatische incasso is niet gelukt, wat nu?
Mocht een automatische incasso niet gelukt zijn dan is het altijd mogelijk om het openstaande bedrag online via een Ideal betaling in de MySports app te voldoen via Account.
Hoe betaal ik voor mijn membership?
De betaling loopt via een automatische incasso. Wij incasseren de eerste komende maandag/dinsdag de openstaande bedragen van je account via automatische incasso.
Daarna worden de termijnen altijd in periodes van 4 weken automatisch geïncasseerd.
Mijn maandelijkse kosten zijn hoger dan ik zelf heb berekend. Hoe kan dat?
Het kan voorkomen dat members met een Eurokorting denken dat ze tijdens hun laatste 4-wekelijkse periode meer korting hebben opgebouwd dan daadwerkelijk het geval is.
De volgende informatie is alleen van toepassing op memberships met een Eurokorting.
Misschien train je twee keer per dag in de veronderstelling dat dit extra korting oplevert. Echter, er wordt slechts één bezoek per dag meegeteld voor de korting, wat betekent dat je maximaal €1 korting per dag kunt opbouwen. Daarnaast tellen bezoeken van minder dan 30 minuten niet mee voor de korting; alleen bezoeken langer dan 30 minuten worden meegerekend.
Als je geen Eurokorting ontvangt, of als je dat wel doet maar toch denkt dat dit je membership fee niet verklaart, neem dan contact op met een medewerker in de club of met onze Customer Care afdeling.

Plan jouw GRATIS kennismaking
Kom kennismaken met ons unieke concept en ervaar wat The Training Club voor jou kan betekenen.
Ontdek hoe wij jou kunnen helpen om je doelen te bereiken!